Fortnite stabilește un nou record, însă are parte de competiție acerbă
Fornite nu este doar cel mai popular joc de pe PC-uri și console, dar și pe iOS unde bate un record care până acum era deținut de Clash Royale.
Creatorii popularului joc Fortnite au reușit să câștige peste 500 de milioane de dolari, în mai puțin de un an, doar de pe iOS. Potrivit firmei de cercetare Sensor Tower, jocul a depășit încasări de 500 de milioane de dolari în doar 326 de zile de la lansarea oficială în AppStore, devenind astfel jocul care atinge acestă performanță cel mai repede.
Acest record era deținut de Clash Royale care a ajuns la acestă sumă în 389 de zile, urmat de Honor of Kings cu 405 zile.
În aceeași perioadă, jocul a generat încasări de 100 de milioane de dolari pe Android. Nu la fel de mult ca pe iOS, dar totuși asta înseamnă 300.000 de dolari pe zi.
Per total, din cele 500 de milioane de dolari cei de la Epic Games au pierdut 150 de milioane de dolari deoarece și Apple trebuie să-și ia partea de 30%. Pe partea de Android, Epic Games a luat toți banii pentru că nu a mers în Google Play Store și a ales să-și lanseze jocul pe propia platoformă.
Americanii au dominat topurile, iar ei au fost responsabili pentru 64% din suma cheltuită în joc pe iOS, adică vreo 320 de milioane de dolari.
Pe Android nu avem date disponibile despre țara de origine a utilizatorilor Fortnite, dar probabil cele mai mulți bani au venit din Asia sau din țările din Europa de Vest.
Totuși, Fortnite are competiție anul acesta. Dacă până acum părea că avem o luptă în doi (PUBG vs Fortnite), acum în ring a intrat un al treilea mare jucător, Apex Legends, versiunea Electronic Arts de battle royale.
Apex Legends este un nou joc battle royale pe care îl poți juca gratuit, deși include niște particularități care vor facilita monetizarea sa pentru dezvoltator. Jocul a fost creat de Respawn, studioul care a făcut Titanfall, și te aruncă în acțiune la fel ca și în celălalte titluri de gen, fără arme și echipament, apoi harta se micșorează pe măsura trecerii timpului.
Diferența dintre Apex și alte titluri pare a fi dată de abilitățile ale diferitelor personaje cu care vei juca. Gândește-te la un Overwatch îmbinat cu Fortnite. Jocul a obținut 10 milioane de utilizatori în doar trei zile de la lansare. De asemenea, numărul spectatorilor pe Twitch al Fortnite a scăzut de pe la 130.000 până pe la 79.000, după apariția Apex.
Vom vedea dacă Respawn reușește să mențină interesul pentru Apex și dacă reușește să facă mașinăria de făcut bani pe care Electronic Arts și-o dorește.